Oktober 2021 |
«Sobald ein Weib das Opfer wird.» Über die Theatralität der Schlussbilder in bürgerlichen Trauerspielen
Hybrid-Workshop: Opferdramaturgie nach dem bürgerlichen Trauerspiel. Zur Viktimologie der Geschlechter in Drama, Libretto und Prosa – 19. Jh. bis zur Gegenwart
FernUniversität in Hagen, Regionalzentrum Berlin |
September 2021 |
Transzendenz theatral
Workshop «Rhetorik und Transzendenz»
Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg |
Mai 2021 |
«Das große Desiderat ist ein enscheidender Act«: When Creating Unity Strays Fragment – On Schiller’s Die Maltheser
«Seid einig – einig – einig!» Friedrich Schiller and Unity. The Harvard Graduate School of Arts and Sciences Germanic Forum, The German Studies Student, Association at California State University, Long Beach, The Philological Society at Johns Hopkins University |
Mai 2021 |
«Directly out of the mouth of the saint». When figures in a mural speak. Thoughts on Ludwig Tieck’s Franz Sternbald’s Wanderings (1798)
GSAH (Universität Bern) – Interdisciplinary Cultural Studies: Colloquium «Icon/Sign/Image» |
Oktober 2020 |
«Die Göttin bleibt verkläret». Theatral Aesthetics of Sanctity in Zacharias Werner’s Wanda
GSA 2020 Seminar «Sacrifice, Myth, and Ritual in German Arts and Letters» |
Februar 2020 |
«They don’t have two narratives, but six.» Yael Ronens Common Ground Workshop «Jugoslawienkriege in der deutschsprachigen Gegenwartsliteratur» des Dr. K. H. Eberle-Forschungszentrums «Kulturen Europas in einer multipolaren Welt |
Oktober 2019 |
Doubtful Messages. Persuative Strategies for Representing the Past in Drama
10th MA and PhD Candidates National and Kapodistrian University of Athens |
April 2019 |
«Flüchtig entschwebt’s, fließt und zerrinnt.» Narrated Phantasmagoric Movement in Goethe’s Pandora.
Movement(s). NYU German Conference |
April 2019 |
Female Life Stages on Stage: Power and Impotence in Goethe’s Plays Proserpina and Pandora.
On Life Stages. Second Annual Stanford-Duke Conference |
|
|